Nieuws items

AccountView 9.6a nu beschikbaar

November 2016: Vanaf november is de nieuwste versie van AccountView beschikbaar. In deze versie is weer een aantal verbeteringen doorgevoerd.

Hier volgt een greep uit de aanpassingen:

Installatieproces gemoderniseerd en uitgebreid

Het installatieproces van AccountView is gemoderniseerd en biedt meer gebruiksgemak. Zo worden de instellingen en geïnstalleerde onderdelen van de vorige versie beter gedetecteerd. Ook wordt nu de AccountView Communication Service (ACS) automatisch meegeïnstalleerd, omdat deze voor veel Visma-diensten nodig is.

Beheer van AccountView.Net-apps sterk vereenvoudigd

Het gehele beheer van AccountView.Net, dus bijvoorbeeld ook de toegang tot apps als AccountView Contact en Visma Scanner, kunt u nu vanuit AccountView zelf uitvoeren. U doet dat in het nieuwe venster Accountview.Net-apps. Daarnaast zult u zien dat, als u naar AccountView.Net gaat, de interface is gemoderniseerd.

AccountView Contact app

De app AccountView Contact is op meerdere punten verbeterd. Een grote verbetering is dat de app nu door meer organisaties is in te zetten doordat de debiteurgegevens worden getoond als de AccountView-licentie het tonen van bedrijfs- en contactpersoon gegevens niet toelaat.

Nieuw: overnemen basisgegevens uit Kvk-register

Nieuw is de KvK-registerdienst die beschikbaar is vanaf AccountView Solo. Hiermee kunt u vanuit AccountView de basisgegevens van nieuwe en bestaande relaties opzoeken in het register van de Kamer van Koophandel en automatisch laten invoeren. De gegevens van bestaande relaties kunt u op deze manier valideren of verrijken.

Boekingsvoorstellen voor e-facturen

In deze versie introduceren we Boekingsvoorstellen. Deze functionaliteit ondersteunt u bij de controle en verwerking van e-facturen (dagboekberichten) van het type AutoInvoice, eVerbinding en ubl-factuur. AccountView doet een transparant voorstel voor het boeken van deze facturen dat u kunt accepteren of wijzigen. Omdat AccountView uw keuzes onthoudt, hoeft u zich na een korte leerperiode alleen nog maar te concentreren op de uitzonderingen.

Dit is maar een korte opsomming van de wijzigingen. Mail ons even en wij sturen u een white paper met uitgebreide beschrijving van alle updates.

Heeft u vragen of wilt u de nieuwe versie installeren? Neem dan even contact met ons op.

Mail ons

AccountView 9.5a is nu beschikbaar.

November 2015: Vanaf begin november is de nieuwe versie van AccountView beschikbaar. In deze versie is een groot aantal vernieuwingen doorgevoerd.

Hier volgt een greep uit de belangrijkste aanpassingen:

Algemeen

Door het realiseren van de aansluiting tussen AccountView en de Visma.net-onlinediensten zijn de mogelijkheden voor integraties verder uitgebreid.
Vanuit de nieuwe versie van de app AccountView Contact kunt u nu diverse gegevens in AccountView wijzigen en toevoegen.
Dagboekberichten kunt u al bij het ophalen over de administraties verdelen en de berichten kunnen vaker automatisch worden verwerkt.

Financieel

AccountView is geïntegreerd met de dienst Visma.net AutoReport die een interessant alternatief gaat vormen voor het versturen van btw- en icp-aangiften naar de overheid.
De introductie van een nieuw rapport stelt gebruikers van Visma.net AutoInvoice in staat om eenvoudig te achterhalen welke debiteuren nu al factureren kunnen ontvangen via deze Visma.net- dienst.

Handel

Bij binnenkomende facturen worden lange factuurnummers en dubbele facturen beter ondervangen.

Accountancy

Er zijn verbeteringen rondom de administratiecontroles doorgevoerd: u kunt nu werken met perioden in het rapport Aantal journaalregels en het overzicht met controles wordt het controletype vermeld en kunt u de statusbepaling wijzigen.

Mail ons even en wij sturen u een white paper met uitgebreide beschrijving van alle updates.

Heeft u vragen of wilt u de nieuwe versie installeren? Neem dan even contact met ons op.

Mail ons

AccountView 9.5

Altijd in ontwikkeling


Juli 2015: AccountView 9.5 is uit! Visma blijft gestaag bezig met de uitbreiding en verbetering van AccountView. Versie 9.5 is weer op diverse punten verbeterd en aangepast, met veel voordelen voor u als gebruiker.  Bekijk de mogelijkheden die door Julius in de bijgaande video worden toegelicht.

Web app koppeling

Dankzij de nieuwe web-API kunnen gegevens in AccountView veilig via het internet worden benaderd. Met de web-API kunnen online apps geschikt worden gemaakt om AccountView informatie op te halen. Zodat deze gegevens via een app op een smartphone of tablet getoond kunnen worden.

Er zijn nu al enkele applicatie die hiervan gebruik  maken, en dit aantal zal snel gaan groeien.

Email bijlagen aan facturatie toegevoegd

Bij facturen is nu de mogelijkheid toegevoegd om e-mail bijlagen aan een factuur toe te voegen.

Documenten tab vernieuwd

De documenten tab is overzichtelijker geworden en nu ook beschikbaar in AccountView Solo.

Nieuwe modules rechtstreeks uit AV bestellen

Als u snel over een nieuwe module of extra functionaliteit wilt beschikken kunt u nu ook rechtstreeks vanuit AccountView nieuwe modules bestellen. U krijgt dan een tijdelijke licentie waarmee de functionaliteit direct is te gebruiken. Na de administratieve afhandeling via FWBS ontvangt u een definitieve licentie voor de module.

Uiteraard is dit niet alles, u kunt ook uitkijken naar diverse andere verbeteringen en aanpassingen.

Mail of bel ons even, dan sturen we u een white paper met alle nieuwe mogelijkheden van AccountView 9.5.

Heeft u vragen of wilt u de nieuwe versie installeren? Neem dan even contact met ons op.

Mail ons

Samenwerking met Lean2Succes

In een recent overleg hebben Pieter van Sligtenhorst en Ed Cramer van Lean2Succes en Frank Wijte van FWBS besloten een samenwerkingsverband op te zetten.
Beide richten we ons op verbetering en optimalisatie. Lean2Succes vanuit het perspectief van uw klant en gericht op alle processen en FWBS vanuit de vertaling van die processen naar (ICT) oplossingen en de implementatie daarvan. In die zin vullen we elkaar uitstekend aan. Daar waar dat voor onze wederzijdse klanten waarde toevoegt zullen we van elkaar expertise gebruik maken.

Voor meer informatie kunt u naar onze “partners” pagina in het menu hierboven gaan.

Stroomstoring 27 maart 2015

Hoe “High”-er de “Tech”, hoe groter de pech!

Kwart over negen vrijdag 27 maart, de pc stond al vrolijk een tijdje zachtjes te snorren, de eerste mails waren verstuurd, bankaccount gecheckt, kortom een normale business dag. Alles onder controle en weer lekker aan het werk zo vlak voor het weekeinde.

Toen, alles stopte, licht viel uit, radio weg, stilte. Verademing zo af en toe. Rust. De krant maar weer gepakt en verder gaan lezen. Na een half uur ongedurig, duurt dit nog lang? Moet nog een hoop doen, alles op pc en via internet, dus….
Dan maar koffie zetten, pannetje met water op het vuur (oh ja, de ontstekers doen het niet, lucifers gezocht), vakantie kannetje en filter opgezocht en klaar gezet. Koffiebonen!  Tja, en nu, want malen, ho maar. Achter in de kast nog een restje oude gemalen koffie gevonden, dus daarmee twee bakkies gezet. En anders had ik een paar Senseo pads uit elkaar gepeuterd.  Was best nog wel te drinken.

Weer een half uur verder, geen radio, wat gebeurt er allemaal. Vodafone doet het ook niet. Dus maar in de auto gesprongen op zoek naar een McD waar wel stroom, internet en ook koffie is. Of een zakenrelatie waar er nog wel stroom is. Maar ja, mijn mobiele telefoon doet het nu weer wel, maar vaste telefoons ws. niet. Ik krijg in ieder geval niemand te pakken, gesprekken breken af of verbinding mislukt gewoon.
Onderweg wordt via de autoradio duidelijk dat de omvang van de stroomuitval zodanig is dat mijn missie weinig zinvol is. Sommige verkeerslichten doen het wel, spoorbomen knipperen en staan half open. Overal lopen mensen die met de trein niet verder komen en dus op een andere manier verder gaan, ik zie ook weer mensen liften.

Dus, weer terug en afwachten maar. Op het moment dat ik de deur open springt alles weer aan! Yeah, back in business.

Eén van de dingen waar ik wel eens met goede vrienden over filosofeer is hoe afhankelijk we geworden zijn van onze nutsvoorziening (gas, water, elektra, internet). Als er iets uitvalt zijn we volkomen hulpeloos en afhankelijk.
Internet een tijdje missen zal nog wel lukken, dat konden we 20 jaar terug ook. Dan maar even niet weten wie op dit moment wat aan het doen is (alsof je dat überhaupt al wilt weten…)
Water houden we ook nog wel even vol. Het zal wel gaan ruiken als we niet meer kunnen douchen of doortrekken, als we zuinig zijn met de voorraad water in flessen is drinken en koken wel een tijdje vol te houden.
Met gas wordt het al lastiger, voor koken en verwarmen zijn we voor een groot deel van gas afhankelijk. Dat wordt al gauw vervelend. Extra truien aan en de barbecue opstoken is dan mogelijk een oplossing.

Stroom voor langere tijd missen, dat is pas echt een ramp. We hebben het allemaal gemerkt. Dat verlichting en koelkast het niet doen realiseert iedereen zich wel. Maar de gasverwarming doet het ook niet, die heeft pompen, ventilatoren, regelcomputers die stroom nodig hebben. Ook al doet je mobiele telefoon, tablet, laptop het wel, als de providers ook stroomloos zijn heb je géén vaste en GSM telefoon en géén internet en géén toegang tot de Cloud.
Eten koken op gas lukt vast wel (denk erom dat de ontstekers van het fornuis het niet doen, dus wel lucifers erbij), maar eten kopen lukt niet! De deuren, kassa’s én koeling bij de supermarkten doen het niet meer, dus die zijn dicht.
Saillant detail: zelfs de zonnepanelen werken niet meer! De omvormer wordt uitgeschakeld als de stroom uitvalt, dus als noodstroomvoorziening is zo’n installatie waardeloos.
Veel voorzieningen hebben noodstroom aggregaten op diesel, maar ook de pompen van de waterschappen lopen op stroom, krijgen we dan na verloop van tijd natte voeten?

Dus, je weet niks, je eet niks en je lijdt kou!

Als dat eens een paar dagen duurt in een groter gebied wordt het volgens mij anarchie! Je valt terug op je primitieve zelf. Dus, vuurtje stoken, eten verzamelen, water koken, overleven dus. We donderen in één klap van de bovenste lagen van Maslow weer helemaal terug naar laag één. Kunnen we dat wel? Hoe gaan we daar mee om? Hoe eindigt dat? Ik denk daar wel eens over na. En ik denk dat het een lastig verhaal gaat worden. We zijn heel erg afhankelijk geworden van anderen en van “High tech”. Maar als er één schakeltje faalt hebben we niets meer. Nog maar één of twee eeuwen geleden was stroomuitval geen punt en konden we prima doorleven. Maar nu? Hoe “High”-er de “Tech” hoe groter de pech!

De stroom is nu na 2,5 uur weer ingeschakeld, de gevolgen zijn nog steeds merkbaar in het hele land en duren ws. nog wel de rest van de dag. En ik zit hier weer lekker warm te typen.

Je zal als land maar in de ban van terroristen of in oorlog zijn. Als ik terrorist of agressor was zou ik het wel weten. Onze high tech is zowel de zegening als de achilleshiel van de hedendaagse samenleving. Een paar schakelstationnetjes uitschakelen en de bevolking blijft radeloos en reddeloos achter. Een station in Diemen lijkt me een goed startpunt. En dan ook geen sirenes meer om ons te waarschuwen. Dat doen we voortaan wel via sms of internet. Natuurlijk.

Frank Wijte
ICT ondernemer en zéér afhankelijk van elektriciteit en internet

Update vereist vanaf 19 februari 2015 voor verzending van btw- en icp-aangiften vanuit AccountView

Het accountancyteam van Visma brengt ons op de hoogte van een belangrijke wijziging voor het versturen van aangiften vanuit AccountView. Wij wijzen u hierbij op de daarvoor noodzakelijke update.

Vanaf september 2014 heeft Digipoort een nieuw webadres en certificaat dat gebruikt wordt voor de aangifte BTW- en ICP in SBR. Op 19 februari 2015 wordt het oude webadres officieel buiten gebruik gesteld. Vanaf dat moment kunnen SBR-aangiften alleen nog worden gedaan vanuit AccountView-versie 9.3a of hoger, inclusief het op dat moment meest recente Service Pack. Dat Service Pack is ook noodzakelijk voor btw- en icp-aangiften die betrekking hebben op 2015.

Graag willen wij u erop wijzen dat u vanaf donderdag 19 februari aanstaande dus minimaal met AccountView-versie 9.3a (inclusief genoemd nieuwste Service Pack) dient te werken als u uw aangiften digitaal verstuurt vanuit AccountView.

Service Packs
Werkt u al met AccountView-versie 9.3a? Check dan of u beschikt over het nieuwste Service Pack. Kijk voor beschikbare Service Packs op de website van Visma Software.

Uw AccountView-versie updaten
Werkt u nog met een oudere AccountView-versie, zorg er dan voor dat u tijdig de update uitvoert en het nieuwste Service Pack hebt geïnstalleerd. Neem contact op met uw Visma-partner om de update naar een hogere versie aan te vragen of vraag de update aan via de website van Visma Software.

Voor meer vragen hierover kunt u contact opnemen met Frank Wijte of Ard Assenberg bij FWBS.

 

Google stopt NPAPI support, effect op Superoffice Web

In de loop van dit jaar stop Google met de ondersteuning van NPAPI voor web toepassingen. Ook SuperOffice gebruikt deze technologie in de SuperOffice web-versie bij de webtools. Deze SO webtools zijn nodig voor het aanmaken, lezen en bewerken van documenten in SuperOffice webversie.

SuperOffice lanceert binnenkort SuperOffice 7.5SR1 waarin dit wordt ondervangen. 7.5SR1 bevat een nieuwe versie van de webtools, waarin deze NPAPI niet meer wordt gebruikt. Door tijdig te upgraden naar SO.server 7.5SR1 en de nieuwe webtools voor de eindgebruikers blijft de goede werking van SuperOffice met Google Chrome gewaarborgd. Naar verwachting zullen andere browsers tzt ook de support voor NPAPI beëindigen.

Mocht u hier vragen over hebben, neem dan contact op met Frank Wijte bij FWBS.SO_sl

Klik hier voor het devnet artikel van SuperOffice over dit onderwerp.

Eindejaarsverwerking in AccountView

Eindejaarsverwerking 2014/2015

Het einde van het jaar nadert en dat betekent dat u de eindejaarsverwerking voor uw AccountView omgeving moet uitvoeren. AccountView kent een flexibele eindejaarsverwerking. Het is niet nodig om de administratie van 2014 af te sluiten voordat u begint met boeken in de administratie van 2015. U kunt in beide administraties financiële boekingen maken en deze precies op elkaar laten aansluiten.

Eindejaarsprocedures
In de eindejaarsprocedures staat stap voor stap uitgelegd wat u moet doen en worden belangrijke tips gegeven die u precies dient te volgen om een succesvolle eindejaarsverwerking uit te voeren. Wij raden u aan eerst alle procedures door te nemen voordat u begint met de eindejaarsverwerking.

Tip!
Maak een kopie van uw administratie en voer een proef eindejaarsverwerking uit. Dit voorkomt onnodige druk tijdens de live verwerking.

Ondersteuning
Wij kunnen ons voorstellen dat u ondersteuning wenst van een deskundige. Neem in dat geval gerust contact met ons op. Wij kunnen u uitstekend begeleiden of helpen bij de uitvoering van de eindejaarsverwerking.
Indien u nog vragen heeft hierover dan kunt u contact opnemen met Frank Wijte.

Op basis van uw AccountView onderhoudscontract kunt u indien nodig ook contact opnemen met de supportdesk van AccountView.

Heeft u vragen of wilt u ondersteuning bij de eindejaarsverwerking? Neem dan even contact met ons op.

Mail ons

AccountView 9.4a

Altijd in ontwikkeling


Eerder dit jaar introduceerde Visma AccountView 9.4. Een nieuwe versie van de software, met veel voordelen voor u als gebruiker: van een nieuwe look & feel om prettig mee te werken, een inzichtelijk dashboard om grip te houden en goed te kunnen sturen én diverse integratiemogelijkheden met crm en social media. Inmiddels is versie 9.4a uitgekomen. Benieuwd naar deze nieuwe features? Bekijk dan de bijgaande video.

Integratie met Mobile Scanner app

AccountView Mobile Scanner app maakt het mogelijk om bonnen en facturen te fotograferen met uw iOS- of Android-apparaat en deze direct naar AccountView te sturen. Daar koppelt u ze vervolgens aan dagboekbladzijden of andere gegevens, zo raakt u nooit meer een bon of factuur kwijt. De AccountView Mobile Scanner app kan gratis worden gedownload uit de Apple App Store en Google Play Store.

Zoek & filtermogelijkheden

In vrijwel alle opvraaglijsten in AccountView is nu gemakkelijker en sneller de gewenste informatie te vinden. Het gedrag van de zogenaamde opvraaglijsten, die worden gebruikt om voor allerlei invoervelden het juiste gegeven uit een lijst te kiezen, is verbeterd.

Facturen incasseren met Payt

Payt is een online dienst waarmee u eenvoudig vervallen facturen kunt laten incasseren. Voor een vast bedrag per factuur herinnert Payt de schuldenaar herhaaldelijk aan zijn verplichtingen. Zo wordt de kans op spoedige betaling aanzienlijk verhoogd, zonder tussenkomst van een incassobureau. Uw vervallen facturen worden voldaan, uw goede klantrelaties blijven intact en het openstaande bedrag wordt rechtstreeks aan u betaald. De status van een Payt-traject is continu te monitoren in AccountView.

Uiteraard is dit niet alles, u kunt ook uitkijken naar verbeteringen van Samenstel-assistent. Daarnaast kunnen gebruikers van handelssoftware en projecten- en urenoplossingen profiteren van verschillende nieuwe opties.

Mail ons even, dan sturen we u een white paper met alle nieuwe mogelijkheden van AccountView 9.4a.

Heeft u vragen of wilt u de nieuwe versie installeren? Neem dan even contact met ons op.

Mail ons

Vierkant achter uw business